BRIGA, organiza�om juvenil da esquerda independentista

Loja Virtual
Arquivo Gr�fico
correio-e:
Compartilhar
Actualizada em
14/01/14
novas

Nove jovens galegos morrem em acidentes de tráfico durante as férias de primavera

imagem

Março de 2005

Once pessoas morrêrom durante as férias de primavera na CAG. Desconhecendo as pessoas mortas em todo o território nacional galego, pois carecemos dos dados das comarcas galegas excuídas da Comunidade Autónoma, sim sabemos que dessas once vítimas nove eram jovens galeg@s de entre 16 e 27 anos.

Segundo um estudo realizado recentemente pola Dirección General de Tráfico o perfil das pessoas que sofrêrom acidentes entre 1999 e 2003 é o de um/ha jovem condutor/a de um carro ou de umha moto que numha "jornada festiva" percorre 50 km ou mais por motivos de lazer.

As causas que este estudo dá e que nos som reiteradas continuamente desde as instituiçons espanholas e desde os meios de comunicaçom da burguesia som o exceso de velocidade, a falta de "sentidinho" da meirande parte d@s jovens, a falta de experiência na conduçom ou no caso de serem camioneir@s ou outr@s operári@s do transporte na falta de responsabilidade d@s mesm@s por nom folgarem o suficiente e fazerem viagens de 18 e até 23 horas seguidas sem parar. Porém a causa de que os acidentes de tráfico sejam o primeiro e maior motivo de morbimortalidade d@s jovens galeg@s é bem distinta à apontada.

À hora de falar de culpáveis assinala-se com o dedo ao/à jovem por ir rápido de mais mas ninguém denuncia que nom se proíba fabricar e vender veículos que excedam o limite de velocidade permitido polas leis espanholas. Resulta bem paradógico que sejam os modelos mais equipados os mais velozes e por tanto os mais letais. @ culpável sempre é o/a camioneiro/a, ninguém acusa os empresários de obrigar os/as trabalhadores/as a fazerem horários infra-humanos por um soldo míssero.

O capitalismo espanhol é o verdadeiro responsável dos miles de acidentes que todos os anos se pruduzem na Galiza provocando dorosas mortes e multiples ferid@s e mutilad@s, sendo @s jovens o sector mais agredido. O capitalismo espanhol fecha os olhos perante esta cruel realidade e nom só nom pom remédio ao constante incremento da fabricaçom de carros senom que a promove, nom fomenta o transporte alternativo e público senom que aposta claramente polo transporte privado, nom aposta polo consumo sustentável de energia senom polo esbanjamento irresponsável das energias nom renováveis, nom encarcera os verdugos, os empresários que se saltam a lei, senom que culpa as vítimas, os/as trabalhadores/as explorad@s. Ao capitalismo espanhol pouco lhe importa que morram todos os anos miles de jovens galegos nas estradas, pouco lhe importa o paulatino assassinato do Médio Ambiente que produzem os carros diariamente, apenas se preocupa polos benefícios que a sua fabricaçom reporta aos quatro peixes gordos do grande Capital.

Desde BRIGA queremos denunciar claramente aos responsáveis d@s once galeg@s mort@s nestas férias em acidentes de tráfico e desmontar as patranhas que tentam ocultar a verdadeira face do capitalismo. Só a destruçom do modo de produçom capitalista poderá rematar com a morte dos automóveis e fazer possível a vida de ciclistas peons e usuári@s de transporte público.