BRIGA, organiza�om juvenil da esquerda independentista

Loja Virtual
Arquivo Gr�fico
correio-e:
Compartilhar
Actualizada em
14/01/14
novas

Crónica da Escola de Formaçom´09

imagem

Abril de 2009

Blogue da Escola de Formaçom

Regressamos da Estrada. Dezenas de militantes, colaboradores/as e amig@s das organizaçons independentistas BRIGA e AGIR, volvemos a estar nas nossas comarcas de origem após um fim-de-semana de convívio e formaçom. Na Estrada, comarca de Taveirós, @s companheir@s da zona ofertárom-nos um fantástico programa de actividades variadas e colectivas. Por sexto ano consecutivo, com o compromisso d@s organizadores/as e a disposiçom de tod@s, desenvolveu-se a Escola de Formaçom '09 na paróquia de Guimarei. Estivemos acampad@s a carom da histórica torre de Guimarei atacada polas revoltas labregas irmandinhas e em estado deplorável e propriedade privada que impede a sua visita.

Sexta-feira de preparaçons e chegadas
Ao longo da sexta-feira, um grupinho de companheir@s fôrom acondicionando o terreno para facilitar à mocidade de todo o País a sua chegada a esta comarca interior do País. O clima acompanharia até o dia seguinte, permitindo que se celebrasse umha churrascada numha noite que remataria recolhendo-nos arredor de duas lumeiras, gaitas e cunchas, cánticos, conversas e como nom, chouriços e cachelos.

Sábado de cans, caminhada e formaçom
A manhá despertou coberta de nuvens que deixárom as veigas enchoupadas durante o resto de fim-de-semana. Assim foi que decidimos mudar os horários e colocar as palestras de manhá e deixar o roteiro para a tarde.

Xane e José começárom falando-nos de conceitos políticos típicos para os usarmos com propriedade. Fomentando a intervençom e o debate entre diferentes perspectivas fruto de diferentes leituras e conhecimentos, a palestra alongou-se até deixar passagem à de Rute e Iago. Quando nos falavam de assemblearismo, de ferramentas de intevençom básicas para desenvolver trabalho político juvenil, vinhérom do céu, como a chuva, 7 exemplares do fracasso educacional na Galiza. Vestidos em fato verde de pés a cabeça, tranpostados em 3 carros da Guardia Civil espanhola, o mesmo corpo que manchou de sangue a Galiza dos anos 30 pretendeu turvar o decurso normal da nossa Escola. Conseguírom, sim, interromper-nos durante 90 minutos. E conseguírom, também, aportar a esta Escola de '09 um exemplo prático de repressom do Estado espanhol e das forças de ocupaçom. Requerindo-nos a identificaçom íntegra das pessoas presentes, lembrárom-nos que a livre circulaçom é tam falsa como o direito à reuniom ou à pluralidade política. Aprofundaremos neste acto de perseguiçom a cargo da delegaçom do governo espanhol num outro comunicado...

Dáni e Jacobe prosseguiriam informando-nos sobre como previr, precisamente, a intervençom da repressom na nossa vida, privada e pública, como militantes da esquerda independentista. Com eles pudemos conhecer exemplos práticos que incentivar entre nós, e fazer certa a possibilidade de empecer o entremetimento alheio nas nossas vidas, quer o ilegal, quer o permitido pola legislaçom.

Mais tarde, Heitor falou-nos do reintegracionismo, destacando aspectos elementares de gramática e de sociolingüística, apoiando-se numha extensa bibliografia que nos recomendou, e em numerosos exemplos e algumha técnica para lembrar as regras básicas da escrita.

A caminhada decorreu de tarde, quando abriu o céu. Deslocando-nos até o limite entre os concelhos de Silheda e Vilar de Cruzes, andamos polas Fraga dos Frades, entre o mosteiro do Carvoeiro e a Fervença do Rio Toja, por onde afortunadamente se conserva muita flora autóctone. Um pequeno díptico sobre o percurso informava @s participantes das espécies que pudemos ver na zona. Em várias paradas, o grupo de Taveirós dava conta da cultura e história do lugar, assim como do atentado ambiental do AVE na zona; efeito que pudemos contemplar em primeira pessoa.

Foi um tempo magnífico para o exercício e o contacto com a natureza, ao longo de pendentes acusadas e um simulacro de escalada na margem da fervença. Mais um ponto da Galiza que conhecemos sobre o terreno graças às Escolas de Formaçom.

A noite remataria no próprio centro urbano da Estrada, de troula após umha ceia num local acolhedor com gaiteirada incluida com um grupo do lugar.

Domingo innovador
A proposta para finalizar foi umha gincana. Desde as 11 da manhá o concelho da Estrada foi um tráfego de jovens cargad@s de ganas para superar as provas localizadas seguindo as pistas dum mapa. Horas de caminhada ininterrompida e de galopadas intensivas que nos deixariam desfeit@s durante umhas horas, baixo um sol incansável e um jantar esperando-nos de volta ao ponto de acampada. A seguir, a já consolidada assembleia de valorizaçom para sublinhar em quente o melhor e o pior; o que conservar para o 2010 e o que retirar ou recuperar.

Com as imagens que acompanham esta notícia queremos mostrar graficamente a beleza da autoorganizaçom, e os lugares físicos e simbólicos que construem o nosso projecto emancipador. Esperemos que sejam motivo de lembranças para alguns/mhas, e de exemplo e incentivo para muit@s mais. Luitando fazemos possível a utopia. A por ela.

Organiza-te e luita com a juventude independentista e revolucionária!

Repichoca da noite da sexta

Repichoca da noite da sexta

As palestras decorrerom na manhám do Sábado

As palestras decorrerom na manhám do Sábado

Visita da Guardia Civil

Visita da Guardia Civil

Roteiro na tarde do Sábado

Roteiro na tarde do Sábado

Fervença do Ria Toja

Fervença do Ria Toja

Equipa ganhadora da gincana

Equipa ganhadora da gincana