BRIGA, organiza�om juvenil da esquerda independentista

Loja Virtual
Arquivo Gr�fico
correio-e:
Compartilhar
Actualizada em
14/01/14
novas

A Audiência Nacional dicta sentença no juízo farsa contra a juventude basca

imagem

Especial GAZTERIA AURRERA!!

Junho de 2005

Após várias semanas de julgamento e quatro anos de processo que a maioria de acusad@s passarom em prissom preventiva, o passado 20 de Junho a Audiência Nacional espanhola dictou a sentença do juizo-farsa contra o movimento juvenil basco. Finalmente os juices espanhóis, desestimando a acusaçom de pertença a ETA proposta polo fiscal, condenárom a 16 jovens a três anos e médio de prissom e a outros 8 a dous e médio, acusad@s de ser dirigentes ou membros destacad@s das organizaçons Jarrai, Haika ou Segi, declaradas associaçons ilícitas. Paradojalmente os médios de comunicaçom do sistema, por vontade própria ou facendo-se eco das declaraçons de dirigentes do PSOE e PP, criticárom duramente esta medida, mas nom por considera-la imprópria dum suposto estado democrático, senom por considerar a sentença castigo insuficiente.

O processo començou em 2001 quando o Estado espanhol iniciou a ilegalizaçom de Haika, organizaçom juvenil nascida da unificaçom de Gazteriak e Jarrai, sob o acusaçom de organizar a kale borroka e dum suposto enquadramento em ETA. Foi com estes argumentos quando o PP, com o apoio dum PSOE na oposiçom, procedeu a ilegalizaçom da entidade juvenil com o objectivo real de cortar de raiz as exitossas iniciativas dum revitalizado movimento juvenil independentista basco que logrou reunir a mais de 20.000 jovens que respaldárom a constituiçom de Haika e que logrou a participaçom de cerca de 4.000 no processo de debate Amaiur.

Desde esse momento a juventude basca tivo que suportar contínuas detençons, torturas e seqüestros "preventivos" que tiverom a sua culminaçom no artelhamento dum circo-judicial na Audiência Nacional, organizado para impor um castigo exemplar às/aos jovens. Mas longe de rendir-se ou baixar os braços, @s processad@s e o conjunto do povo basco deu umha lecçom de dignidade, e conseguiu dar à volta ao julgamento deixando ao nú o que realmente estava em jogo no caso Jarrai-Haika-Segi: o direito a organizar-se, a liberdade de expressom e de opiniom. Esta foi, sem importar a sentença que se dicta-se, a sua grande vitória.

De BRIGA queremos enviar desde Galiza calurossa saudaçom solidária à juventude basca comprometida e mais umha vez denunciar a perseguiçom fascista que o Estado espanhol aplica com @s que exercemos o nosso direito à rebeliom.

STOP repressom contra a juventude!!
Galiza-Euskal Herria solidariedade!!

Ver também o especial: GAZTERIA AURRERA!!