BRIGA, organiza�om juvenil da esquerda independentista

Loja Virtual
Arquivo Gr�fico
correio-e:
Compartilhar
Actualizada em
14/01/14
novas

Entrevistamos Óscar Peres Vidal, membro da Executiva Comarcal da CIG em Trasancos

imagem

Campanha Tempo de crise, tempo de luita

Julho de 2010

Polo seu interesse disponibilizamos no nosso web a entrevista que @s companheir@s do Grupo de Base de Trasancos realizárom ao responsável de Comunicaçom e Mocidade da CIG em Trasancos, Óscar Peres Vidal:

Nestes momentos de crise em que a agudizaçom das contradiçons do sistema capitalista chegam ao seu ponto mais álgido, sem dúvida algumha a juventude trabalhadora constiui o sector populacional mais castigado pola avarícia capitalista que conduziu à actual situaçom. Para reflectirmos um bocado sobre a situaçom da juventude trabalhadora na nossa comarca, o Combate entrevista desta volta ao membro da Executiva Comarcal da CIG, Óscar Peres Vidal, quem ostenta a responsabilidade de Comunicaçom e Mocidade da central sindical em Trasancos.

Combate. Quais som os traços característicos da actual situaçom laboral da juventude trabalhadora galega e, mais em concreto, da nossa comarca?

Óscar Peres: Tendo em conta a lamentável situaçom laboral da classe trabalhadora, logicamente a situaçom da juventude trabalhadora galega é igual ou inclusso pior. Assim se olhamos para os dados laborais actuais tirados do(s) relatório(s) do Instituto Galego de Estatística (IGE) vemos que por exemplo o 60% das pessoas desempregadas na Galiza, dum total de quase 230.000, nom supera os 34 anos de idade. O salário médio da populaçom até os 34 anos é como mínimo entre um 25-40% inferior que a média galega. A taxa de temporalidade entre a juventude, é dizer a percentagem entre contratos temporários e indefinidos duplica à média. Em definitiva, podemos afirmar que juventude padece muito mais a exploraçom laboral que outros sectores da populaçom e todos estes dados ainda seriam muito piores se nos centrassemos no caso das jovens trabalhadoras.

Enquanto á nossa comarca a situaçom é semelhante em percertagens, se bem o número total supera as cifras doutros lugares da Galiza. Como bem é sabido está comarca padece umha situaçom endémica de desemprego e precaridade laboral, desde as década dos oitenta, quando a aplicaçom das políticas do Estado espanhol e a UE, figêrom um ataque contra os nossos sectores productivos, desmantelando o sector naval galego (BAZÁN e ASTANO, actualmente NAVANTIA) com a conseqüente perda de centos de postos de trabalho, e provocando umha crise fondíssima que ainda padecemos. Foi também a migraçom, derivada dessa crise continua, um dano colateral que provocou que Ferrol perdesse ao redor dum 15% da sua populaçom durante as últimas três décadas, a maioria destas pessoas eram jovens que emigravam na procura dum posto de trabalho.

Podemos dizer, que a precariedade é a melhor definiçom para falar da situaçom laboral tanto da juventude trabalhadora galega, como em concreto da nossa comarca onde o desemprego alto, os salários baixos e os contratos precários som os traços fundamentais. Por isto é necessário e fundamental o trabalho da juventude dentro da CIG, como instrumento fundamental na defessa dos interesses de classe, atacados continuamente polo Capital, e como meio de formaçom para a juventude trabalhadora.

C. Que papel desenvolve a juventude trabalhadora afiliada à CIG? Há lugar para a auto-organizaçom juvenil obreira?

OP. A verdade que o nosso objectivo deve ser fomentar os espaços de trabalho, formaçom e de participaçom da juventude na CIG, ainda que desde o último Congresso Nacional celebrado em Junho de 2009, é bastante mais complicado, já que a maioria sindical ligada à UPG, atacou e eliminou a auto-organizaçom da juventude dentro da central sindical introduzindo emendas que iam precissamente na direçom contrária, isto é, um maior control e “tutela” da mocidade e umha opossiçom frontal e absoluta a sua auto-organizaçom.

A pesar disto, com as regras de jogo que nos imponhem, o nosso papel tem que ser o de dar cabida e participaçom a juventude, permitindo em todo caso que sejam eles/elas quem marquem as linhas de actuaçom em todo o referente a mocidade, que sejam eles/elas quem desenhem as políticas a aplicar a juventude. Nom podemos aplicar neste caso um modelo errado e nocivo, que nom creia na juventude. O papel que desenvolve a juventude trabalhadora é moi importante, como fica reflectido na multidom de conflitos, greves, piquetes..., nos que precisamente a juventude foi o elemento revulsivo, dinamizador e combativo necessário.

Por isto o nosso trabalho deve centrar-se em oferecer espaços e nom por cadeias à juventude, para o qual desde a Secretaria de Mocidade da Comarca de Trasancos, pretendemos fazer assembleias da mocidade, convertindo precisamente este organismo no grande centro de decisom para a juventude trabalhadora afiliada à CIG nesta comarca.

C. Nom há lugar a dúvidas que na reforma laboral que está ao cair a juventude trabalhadora será o alvo dum novo ataque. Que há de novo nesta enésima agressom polo simples feito de sermos jovens e trabalhadores/as?

OP. Nas últimas décadas todas e cada umha das reformas laborais levadas a cabo polos governos do Estado espanhol, até um total de cinco entre o ano 1984-2006, supugêrom um ataque contra os interesses da classe trabalhadora. Mais a reforma laboral que vai aprovar o PSOE, supom o maior ataque contra a classe trabalhadora nos últimos trinta anos. Esta reforma vai facilitar e abaratar o despedimento, além de “flexibilizar” as relaçons laborais nos centros de trabalho ou o que é o mesmo dar mais poder aos patrons para poder aplicar modificaçons laborais ao seu antolho, atacando a aspectos básicos como a negociaçom colectiva, ou a própria razom de ser dos sindicatos nos centros de trabalho. Também vai oferecer quantidades escandalosas de dinheiro aos patrons, nalguns casos metendo mao nos fundos públicos a través do FOGASA, e sendo a própria classe trabalhadora quem pague em caso de despedimento a sua indemnizaçom paradoxalmente, vai potenciar também a privatizaçom dos serviços públicos de emprego e as ETT´s.

Mas sem dúvida vai ser a juventude a grande prejudicada com esta nova reforma. Em primeiro lugar há que lembrar, tal e como apontavamos antes que é a juventude quem apresenta os maiores índices de precariedade, temporalidade, salários baixos..., polo que umha precarizaçom do mundo do trabalho maior, vai repercutir muito mais nas e nos jovens. Um exemplo disto seria que se vam potenciar os contratos de formaçom, ampliando a possibilidade de faze-los até os 24 anos de idade (antes era até os 21), como sabemos estes contratos tenhem menor remuneraçom para a trabalhadora/or. O aumento da contrataçom de ETT´s por parte das empresas, também vam a repercutir negativamente na classe trabalhadora e concretamente na juventude, ao igual que a privatizaçom dos serviços públicos...

Por isso é fundamental que desde a CIG, se passe à ofensiva e nos deixemos de complexos e medos, nom podemos permitir esta enésima agressom. As nossas filiadas e filiados estám aguardando umha resposta ao igual que o conjunto da classe trabalhadora.

C. Que se pode fazer desde a central sindical para responder a estes ataques da patronal e os seus governos títeres?

OP. Em primeiro lugar, devemos de manter umha posiçom combativa e activa, com umha resposta clara e efectiva na rua, nos centros de trabalho, e ali onde sejam atacados os interesses da classe trabalhadora, como podem ser os bancos, as empresas... . Temos que conseguir mobilizar aos trabalhadores/as, para o qual é necessário fomentar o assemblearismo e potenciar a participaçom das filiadas e filiados, fazendo que nom sejam meros observadores/as, senom que participem e sejam o verdadeiro motor no dia a dia. Temos que potenciar o sindicalismo da militância, e nom o mero sindicalismo dos profissionais e dos serviços. E sem dúvida em todo este processo de luita é importante mobilizar à juventude, permitindo espaços de trabalho dentro da central sindical.

Se bem, a unidade de classe, é algo fundamental num momento de ataque contra os nossos direitos, tampouco podemos fazer disto um totem inamovivel, máxime quando som as élites sindicais, nom a sua militância, quem estám em muitos casos vendendo os interesses da classe trabalhadora. Por isso nom podemos tampouco ser meros espectadores e seguidistas do que faga o sindicalismo espanholista representado por CCOO e UGT, se nom que devemos dar um passo para diante e marcar a nossa linha própria, e para isso é fundamental ter um trabalho contínuo, de luita e de combate na rua.

Ver também a campanha: Tempo de crise, tempo de luita